Friday, June 11, 2010

Masihkah Ada Anna


Title kt atas ni merupakan tajuk novel yg dikarang oleh Ollie Syazrie...sblm tu nk synopsis skit psl novel nie:

"kisah komedy,romantik n action...kisah sorg lelaki yg amat menyintai seorg wanita tetapi wanita tersebut meninggalknnya tnpa sbarang alasan. Lelaki itu lara sepanjang 5 thn dan tanpa di duga wanita itu muncul smula dan disebalik kemunculan wanita tersebut terdapat pelbagai rahsia yang perlu diselesaikan oleh wanita tersebut. Dalam pada masa yang sama, si lelaki turut membantu wanita tersebut bagi menyelesaikan masalah tersebut"

itula serba sedikit synopsis yang dapat aku kasi. Sebenarnya inilah kali pertama yang aku baca di mana penulis merupakan seorang lelaki dan berunsur action n komedi. Penulisan penulis agak selamber dan mempunyai pengetahuan yang bagus dalam menyampaikan cerita yang hendak di sampaikan. tapi di ketika plot cerita di mana, strategi penulis dan wanita tersebut merancang untuk menjatuhkan Encik Hashim, terdapat kekalutan cerita yang sebenarnya sukar difahami tetapi penulis mula menerangkan semula strategi rancangan tersebut dan akhirnya dapat difahami.

Tetapi, unsur komedi yg diselitkan mmg menampat hati aku dan amat menarik. jalan ceritaj uga menarik ala-ala hindustan gitu..ehhee... Tahniah tue Ollie krn setelah bertahun mengarang, beliau dpt menghasilkan novel sempoi abis nie..muah

1 comment: